پرسش و پاسخ 37

پرسش و پاسخ 37

      تعداد ديگری از پرسش و پاسخ های قابل توجه پست های مختلف وبلاگ و يا ارسالي با ايميل،  پرسشها خلاصه شده،  درود و سپاس،  خوب و بد،  و اين قبيل را حذف كردم،  و تا آنجا كه شده اشتباه های املايی و انشايي آنها را اصلاح نموده ام.  بخشی از پرسشها توسط بانو پرنیان حامد در اینجا پاسخ داده شده.  مطابق معمول این پست به مرور در چند روز آینده،  تا آخرین ظرفیت پر می شود.  یاد آوری نمایم،  گاهی از پاسخها ممکن است تا یکی دو هفته طول بکشد،  همچنین درصورتی که نظر و پرسش شخصی از قلم افتاد لطفاً تکرار نماید.

   توجه:  نظرات و پرسشها از جانب خوانندگان وبلاگ است،  و نظر وبلاگ نمی باشد،  پاسخ ها دانش وبلاگ است.

نظر بدهید و پرسش کنید و در بحث های تاریخی شرکت نمایید

   پرسش 559:  آیا درباره آخرین دوران یخبندان سند هایی وجود دارد؟

   پاسخ انوش راوید:  البته،  این اسناد بفراونی در تحقیقات جهانی وجود دارد،  در پایان مقاله آخرین دوران یخبندان لینکی قرار داده ام،  که از آنجا براحتی می توان به همه مدارک دست یافت.  اینگونه تحقیقات جهانی،  که مربوط به تاریخ ایران و یا کل قاره کهن نیست،  کمتر یا خیلی ناچیز شامل دروغ و دونگ است.  امیدوارم روزی برسد،  که زمین شناسان جوان باهوش ایرانی،  به تحقیقات علمی مستقل ایرانی در تمام علوم بپردازند.

   پرسش 560:  در باره تاریخ پیدایش کشور کامبوج و سیام یا تایلند بگویید؟

   پاسخ انوش راوید:  ابتدا یاد آوری نمایم،  بسیاری از تحقیق و تحلیل های تاریخی وبلاگ های انوش راوید برای اولین بار در تاریخ ایران و جهان مطرح می شوند،  و اشخاصی که آنها را مطالعه می کنند،  و یا می خواهند به این مطالب استناد کنند،  ممکن است با مقاومت هایی از طرف افرادی روبرو شوند،  که با بمباران داده های دروغ و پرت و پلا های غربی انباشته شده اند،  و نتوانند براحتی موضوعات جدید علمی را بپذیرند.

      نام باستانی کشور کامبوج، "کمبوجبا یا کمبوجیه" بوده است،  که وابسته به لفظ افسانه‌ ای کمبو است؛  این لفظ باستانی در کتیبه‌ها و متون کهن کامبوج وجود دارد،  به منابع تاریخی کشور کامبوج بروید،  از اینجا آنها را بیابید.  در داستان های فلکوریک کامبوجی،  بویژه در افسانه کمبو آمده است،  که پادشاهی از هند به این سرزمین آمد،  و نام خود را به این کشور گذاشت.  این پادشاه هیچ شخصی غیر از کمبوجیه هخامنشی نمی تواند باشد،  و هند نیز هند استان ایران  بوده است.  عزیزان،  جوانان باهوش ایران،  تاریخ خود را دریابید،  و نگذارید غربیها آنرا بربایند.

   عکس ویرانه های معبد باستانی آنکور کامبوج،  که در نزدیکی شهر سیمبری قرار دارد،  عکس های باکره آسمانی آبسراتا،  که زینت بخش دیوارهای بلند هستند،  و مار هفت سر ناگا،  که کنترل کننده باران است.

   عکس بالا دوشیزگان کامبوجی با کلاه باستانی و دینی خودشان مشغول مراسم رقص دینی،  پائین تصویری از کوروش بزرگ با همان کلاه در مجموعه پاسارگاد،  این دو عکس بوضوح نشان می دهد،  که این کلاه دینی کامبوجی از ایران رفته است،  اما عده ای بجای اینکه بیایند تاریخ ما را دریابند،  فقط در فکر این می روند،  که عکس این سه دوشیزه را در این وبلاگ فیل + تر کنند.  حتی لباس های این دوشیزگان امروزی کشور کامبوج،  درست مانند البسه باستانی ایران است،  و از احتمال فیل + تر پست نکردم.  از این دست عکسها و مدارک در آسیای جنوب شرقی زیاد است،  فقط چشم تاریخ بین می خواهد.

   ادامه پاسخ:  در افسانه های سیامی نیز همچون همتای کامبوجی آنها نوشته شده است،  که سرداری از راه دریا به این سرزمین آمد،  و نام خود را که سیام اک یا سیامک بود،  بر این سرزمین نهاد،  این کسی نمی تواند باشد،  جز یک سردار ایرانی بنام سیامک.  بمنظور یافتن افسانه های سیامی،  و آثار تاریخی مشابه آثار باستانی ایران،  به لینک های ویکی پدیای انگلیسی درباره تاریخ تایلند بروید.  بزودی من با بدست آوردن وقت،  عکس ها و بخش های مفید آنها را ترجمه می کنم،  و در وبلاگ می نویسم.  اسناد محکم و غیر قابل انکاری وجود دارد،  که دین بودایی یا بوداسپ،  از ایران آغاز شد،  و به تمام شرق رفت.  ویکی پدیا درباه تاریخ دین بودا نوشته است،  که از ایران آغاز شد،  و توسط ایرانیان به کشور های هندوستان و تایلند رفت،  بزودی مدارک بیشتری را منتشر می کنم.

   جالب:  فعلاً مقاله زیر را دانلود نمایید،  و بخشی از آثار را ببینید:

کلیک کنید:  دانلود تمدن مایا و مصر

   پرسش 561:  اگر مقدوره و اگر جزو تحقیقات شماست الفبای باستانی را بطور کامل میخواستم،  باتشکر فراوان

   پاسخ انوش راوید:  بدین منظور از کتاب های استاد بزرگوار آقای فریدون جنیدی استفاده نمایید،  که خیلی کامل هستند و ایشان در جهان حرف اول را در این موارد تاریخی می زنند. از اینترنت آدرس بنیاد نیشابور ایشان را بگیرید.

   پرسش 562:  ایا انگلوساکسن های انگلیسی ایرانی بودند؟

   ــ  انگول = انگل = ان (= خارج شده،  خارج شده از چیزی) + گل (= گل و خاک = جوهر آدم) = در کل می شود خارج شده از خاک،  آدم های خاکی.

   ــ  شنگول = شنگل = شن = سن = سان (= خورشید در زبان تمدن کهن جی) + گل (= جوهر آدم یا گل و خاک) = در کل می شود،  آدم های خورشیدی.

   ــ  منگول = منگل = من (= واحد وزن و من شخصی و مرد) + گل (= جوهر آدم یا گل و خاک) = در کل می شود،  آدم های حساب شده و منی.

مشروح در کلیک کنید:  قصه های اصیل ایرانی

انگلوساکسن = انگل های نیایش کننده خورشید،  درفش کاویانی بر سر تاج ملکه انگلستان دلیل این معنی می باشد.  همچنین می توانید به استون هنج ایرانی مراجعه نمایید.

   عکس طرح درفش کاویانی ایرانیان،  که در تزیین و طراحی جواهرات سلطنتی ملکه مادر، ملکه ویکتوریا و ملکه الیزابت استفاده شده است.  الماس کوه نور هم در این عکس دیده می شود،  عکس شماره 5727.

   پرسش 563:  در داستان بزبزقندی گفتید که اقوام با نماد گرگ به ایرانیان با نماد بز و میش حمله می کردند،  لطفاً توضیح دهید که در جایی می گویید همه مردم از تمدن جیرفت بودند،  پس چگونه می شود دو گروه متخاصم می شوند؟

   پاسخ انوش راوید:  در تمدن کهن آتلانتیس نوشتم،  که دو تمدن در ایران تشکیل شد،  یکی آتلانتیس و دیگری جیرفت،  تمدن آتلانتیس تا قبل از سرمای 12 هزار سال پیش،  پیشرفت کرده بود.  آثاری در گوبکلی تپه دلیل آن است.  در این آثار نماد گرگ بفراوانی دیده می شود.  سرما باعث شد مردمی که نمونه آن در همان آثار است،  دیار خود را ترک کردند،  و تعدادی تا غار کلویس در کشور کانادا رفتند،  و آثار سرخپوستان کلویس را یادگاری گذاشتند،  و تعدادی در گرینلند ناشناخته ماندند.  تعدادی از آنها در مناطقی از ایران و قاره کهن در قبایل پراکنده تا پایان عصر یخبندان کوچک باقی ماندند،  البته طی 5 – 6 هزار سال سرما تغییراتی در چهره آنها بوجود آمد،  گونه های استخوانی و پف کرده،  چشم های کوچک شده،  و صورت گرد،  درست مانند قیافه اصیل مردم استپ های گبی و سیبری.  سپس مردم تمدن کهن جیرفت،  در هزاره اول تا سوم خورشیدی ایرانی،  در ایران پراکنده شدند،  و با داشتن برتری در درک و درایت - کار و تولید،  طی دو سه هزاره توانستند مردم با نماد گرگ را به گبی و سیبری برانند،  یا در خود حل کنند.  در نتیجه این درهم شدن بخشی از مردم،  نماد گرگ نیز به تاریخ ایران وارد شد،  و از ایران به روم در اروپا رفت،  بمنظور دانستن از این موضوع به گفتمان تاریخ مراجعه نمایید.

   پرسش 564:  داستان بزبزقندی مربوط به چه دوره و زمانی است؟

   پاسخ انوش راوید:  هزاره دوم و سوم و چهارم،  یعنی دوران کهن در تاریخ نویسی ایران.  

   پرسش 565:  درباره قوم شنگل بیشتر توضیح دهید؟

   پاسخ انوش راوید:  شنگول یا شنگل همان انشان ها هستند،  که به هندوستان هم مهاجرت کردند و نام های شین، شینی، سین، سینی، سینها، سینا و سینایی و اینقبیل گرفتند،  و قیافه کاملاً ایرانی دارند.  به اسرائیل هم مهاجرت کردند و همین نام ها را حفظ کردند.  شن همان سن یا سان یا سون است،  که نام خورشید و حرارت و سوخت و سوختن در تمدن جیرفت بود،  با آوا هایی که در چند هزار سال و چند میلیون کیلومتر مربع تغییر کرده است.

عکس سوناکشی سینها،  هنرپیشه بالیود،  عکس شماره 7177.

تعریف دیگر از کشف آمریکا

  عکس پیکره سنگی پوکوتیا،  و دیگری کاسه مگافوئنته،  متعلق به حدود پنج و نیم هزار سال پیش،  که دو در تیاهواناکو کشور بولیوی نزدیک مرز کشور پرو پیدا شده اند،  و در 2002 میلادی شناسایی علمی شده اند.  روی هر دو مصنوع حروف الفبای سومری حکاکی شده،  و در موزه فلزات گران بها (موزه طلا)  این کشور نگهداری می شوند.  هر دو این آثار زیر خاکی دینی هستند،  و براحتی می توان رابطه دین و اهرام آسیای جنوب شرقی و قاره آمریکا را با ایران و نیایشگاه چغازنبیل متوجه شد.  مطمئن این اشیا مستقیم از خلیج فارس به آمریکا نرفته اند،  و در این میان واسطه های تجاری و فرهنگی دریایی در شرق دور داشته اند.  این ها دلیل وجود تجارت ماقبل از تاریخی ایران می باشند،  عکس شماره 4428.  

    در مطلب دو عکس از پیکره سنگی پوکوتیا،  و کاسه مگافوئنته،  عزیزانی کنجکاو شدند بیشتر بدانند.  مقدار زیادی از این دست آثار باستانی،  در اختیار کشیش پدر پائلو کارلو گرسلی که از مبلغین کاتولیک ایتالیایی مقیم شهر کوئنکا کشور اکوادور بود قرار داشت،  که اندکی بعد از مرگ این کشیش در 1982 آنها دزدیده و ناپدید شدند.  در آن زمان کسی بفکر این نبود،  که این اشیا باستانی مربوط به حدود 1500 ق.م است،  و از هندو چین و خلیج فارس به آمریکای جنوبی رفته،  و بعنوان اشیای مقدس در اختیار بومیان کوهستان های اکوادر و پرو قرار داشته است.  امروزه اهل فن گمان می کنند،  هنوز از این دست اشیای باستانی و ماقبل از تاریخ در غار های مخفی،  میان کوهستان اندیس قاره آمریکای جنوبی وجود داشته باشد،  جویندگان گنج برای بدست آوردن آنها در تلاش هستند.  جوانان باهوش ایران باید نسبت به این موضوعها دقت نظر داشته باشند،  زیرا بخشی از آنها تاریخ ایران هستند،  و براحتی می توانند ثابت کننده،  اولین کاشفان قاره آمریکا،  ایرانیان بوده اند.

   عکس آثار باستانی و زیر خاکی،  که در اختیار پدر گرسلی بود،  عکس شماره 4429 ،  شامل ورقه های متعدد مسی با نوشته هایی،  که کاملاً متفاوت از کار های تاریخی بومی است.  مجسمه های متعدد که نشان های از کار های بین النهرین باستان دارد،  کار های طلایی کنده کاری شده،  بنا به گفته اشخاصی که این گنجینه را دیده بودند، این آثار خیلی زیاد بودند.

 

 كليك كنيد:  راز مصر باستان

كليك كنيد:  تمدن کهن آتلانتیس

كليك كنيد:  استون هنچ ایرانی است

    توجه:  اگر وبلاگ به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  وبلاگ انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبلاگ و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبلاگم بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

    جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران:  حمله اسکندر مقدونی به ایران بزرگترین دروغ تاریخ،  حمله چنگیز مغول به ایران سومین دروغ بزرگ تاریخ،  و مقالات مهم مانند،  سنت گریزی و دانایی قرن 21،  و دروغ های تاریخ و حمله های عرب، مغول، تاتار،  و گفتمان تاریخ،  و جدید ترین بررسی های تاریخی در وبلاگ:

http://ravid.ir    و   http://arq.ir

پرسش و پاسخ مصاحبه ای

پرسش و پاسخ مصاحبه ای

    ایمیل زیر برایم آمد،  از آنجا که من هیچ موضوع و مطلب غیر آشکار ندارم،  آنرا در وبلاگ منتشر می کنم،  تا عزیزان علاقمند پیگیر شوند.  در ضمن به این عزیز یاد آورم شوم،  اگر وبلاگ را با دقت بیشتری می خواندید،  متوجه می شدید،  که در وبلاگ با حدود یکصد پست،  به تمام پرسشها و  نظرات با حوصله کاربردی پاسخ می گوییم،  و از عموم متخصصها نیز می خواهیم،  نظرها و پرسش های حرفه ای تری مطرح نمایند.  هرچند ممکن است طرح پرسش های این ایمیل عمومی باشند،  که از نظر من کار علمی درستی نیست،  زیرا طرح پرسشها از حرفه ایها،  باید بنا به داده های مجموع دانش آنها باشد،  نه انبوهی و تعدادی.

   پرسش و نظر:  سلام . من یکی از خواننده های همیشگی مطالب شما در سایت بسیار جالب تان هستم.  من دانشجوی جامعه شناسی هستم و برای پایان نامه نیاز دارم با افرادی که آگاهی کافی از تاریخ دارند مصاحبه کنم. از آنجایی که می دانم شما از تاریخ آگاهی کافی دارید تعدادی از سوالات (تشریحی) مصاحبه خود را برایتان فرستادم (موضوع در باره شاهان ایرانی و آگاهی مردم از این شاهان است).  البته می دانم که وقتتان را می گیرد اما امیدوارم که شما این لطف بزرگ را در حق من انجام دهید چون وقت زیادی ندارم و تعداد کسانی هم که می توانم با آنها مصاحبه کنم محدود هستند. اگر لطف کنید به این سوالات جواب دهید لطف بزرگی در حق من انجام داده اید.  با تشکر فراوان.  نکات قابل توجه:

  1- لطفا به تمامی سوالات پاسخ دهید . پاسخ ندادن شما به یک سوال به مثابه پاسخ ندادن به کل پرسشهاست.

  2- نامی از شما در این پرسشنامه برده نخواهد شد و اطلاعات شما کاملا محفوظ خواهد ماند.

   اطلاعات شخصی (پاسخگویی به این سوالات الزامی ست):

   پرسش عمومی:  سن:  58 سال،   شغل:  تحقیق و تحلیل تاریخ و تاریخ اجتماعی و امکان سنجی آثار مربوطه.  تحصیلات:  تاریخی سنتی ایرانی غیر آکادمیک سبک غربی در تاریخ،  جهت اطلاع از سبک غربی،  به اینجا مراجعه شود.

   ادامه نظر:  تاریخ هر کشوری منبع ارزشمندی است که ما را از تکرار اشتباهات برحذر می دارد و به ما کمک می کند تا شناخت بهتری از منابع، امکانات و محدودیت های کشور خود داشته باشیم . یکی از چیزهای ارزشمند برای ما شخصیت های تاریخی هستند. کار ما در این تحقیق این است که نگاه افراد جامعه را به شخصیت تاریخی شاهان ایرانی بسنجیم. بنابراین از شما خواهش می کنم تا با بیان نظر خودتان در خصوص سئوالات زیر، ما را در این کار یاری کنید .

   ادامه پرسش:  1.  به نظر شما مهم ترین و قدرتمند ترین شاهان در تاریخ ایران چه کسانی بودند؟ چه خصوصیاتی آنها را مهم و بزرگ کرده است و به زعم شما  برجسته ترین ویژگی های آن ها چیست؟

   پاسخ انوش راوید:  هر دیدگاه،  که تمام تاریخ را در یک ساختار تمدنی قرار دهد،  کار غیر علمی است،  هر دور از تاریخ تمدن،  شامل شرایط خاص ساختار های تاریخی اجتماع همان دوران است.  مثلاً نمی توانیم دوران شاه خدایی را با دوران های دیگر،  که در اینجا نوشته ام،  یکی دانست و یکی حساب کرد.  بنا به تحقیق و تحلیل های علمی،  این پرسش را باید تجزیه تاریخ تمدن کرد.  وقتی یک حرفه کار می کند،  باید تشخیص تخصصی هم بدهد،  نه مانند افراد عادی،  یک حرفه ای تاریخی و یا تاریخ اجتماعی،  اگر اشتباه در تحلیل و بررسی های تحقیقی داشته باشد،  در آن صورت باید دعای داریوش بزرگ را یاد آور شد.  با این توضیح تقاضا دارم،  بعد از مطالعه لینک های مربوطه،  پرسش خود را مطرح نمایید.  در هر صورت خلاصه ای می نویسم:

  ــ  در دوران شاه خدایی:  "کوروش بزرگ"،  که از این تمدن عبور کرد،  و در ادامه رشد و تکامل تمدن،  دوران سلسله هخامنشیان را به گذر مهم تاریخی،  از شاه خدایی به سازمان قبیله ای (جمهوری قبیله ای) تبدیل کرد.

  ــ  در دوران سازمان قبیله ای،  "اسکندر اشکانی  که پایه گذار این دوره از تاریخ تمدن بود.

  ــ  در دوران سازمان قبیله ای دینی،  - - - - -

  ــ  در دوران فئودالی،  شاه عباس،  که حکومت صفویه با دادن فراوان تملک و تیول،  این دوره از تاریخ را به رشد بالایی رساند.

  ــ  در دوران بورژوازی:  حضرت آیت الله خامنه ای،  آزادی داشت و برداشت سرمایه و پول در ایران،  و رشد و تکامل بورژوازی مالی،  اصل مهمی است که در تاریخ تمدن ایران بوقوع پیوسته است. 

    ادامه پرسش:  2.   از نظر شما یادآوری و بزرگداشت این شخصیت های تاریخی, چه فایده ای می تواند برای جامعه امروز و آینده داشته باشد؟

   پاسخ انوش راوید:  بارها در وبلاگ برای این موضوع توضیح نوشته ام،  حال خلاصه ای بگویم،  قرن 21 زمان تخصص و تخصصی تر بودن است،  نیازی نیست که همه افراد جامعه در تمام دانش ها کم و بیش بدانند،  که در این صورت درهم و برهمی حاصل می شود،  یا در واقع توانایی ایجاد خط مشی های استراتژی ملی مردمی را بخطر می اندازد.  تا حدود زیادی ایران امروز دچار این مشکل شده است،  با نگاهی به برنامه نویسان و تحلیل گران اجتماعی و سیاسی ایران،  این موضوع و سردر گمیها کاملاً آشکار است.  در ضمن  بزرگداشت و یادآوری بتنهایی نمی توانند مفید،  یا دارای ارزش افزوده باشد،  بلکه فقط تعدد و شمارش را بالا می برد،  که خود آن باعث تورم داده های غیر علمی و ضروری می گردد.

   ادامه پرسش:  3.  خود ِ شما تا کنون تلاشی برای بزرگداشت خاطره این شخصیت ها (شاهان) انجام داده اید؟  به عنوان مثال شرکت در همایش ها، جلسه های گروهی، خریداری نشریات، تبلیغات اینترنتی و... انجام داده اید؟ اگر خیر چرا؟

   پاسخ انوش راوید:  پاسخ شما در وبلاگ انوش راوید است،  با هزاران صفحه مطالب،  ولی همیشه سفارش کرده ام،  وبلاگ مرا فقط عزیزان علاقمند متخصص مطالعه و پیگیری کنند،  نیازی نیست همه قشر های جامعه،  درگیر علاقمندی با شوک و تبلیغ و هیاهو های یک گرایش خاص شوند.

   ادامه پرسش:  4.  به طور کلی شما اطلاعات خود درباره این شخصیت های تاریخی (شاهان) را از چه طریقی به دست آورده اید؟

   پاسخ انوش راوید:  هر متخصص روش خاص خودش را دارد،  در مورد تاریخ و تاریخ اجتماعی در ایران بطور سنتی و کلاسیک کار می کنیم،  بخشی را از حافظه تاریخی توده مردم،  و آثار تاریخی بجا مانده،  مانند کتاب و عیان می گیریم،  و بخشی نیز از نوشته های چاپ شده در دو قرن اخیر ایران و خارج بدست می آوریم.

   ادامه پرسش:  5.  با توجه به آنچه گفته شد به نظر شما ما باید به آگاهی از گذشته تاریخی در جامعه ضرورت دارد؟ چرا؟  و این آگاهی چه تاثیری بر روی هویت و زندگی اجتماعی کنونی ما دارد؟

   پاسخ انوش راوید:  همانگونه که گفتم فقط تخصص و تخصص،  از نظر دیدگاه تاریخ و تاریخ اجتماعی،  توده مردم باید مقدار تعیین شده ای از تاریخ را بدانند،  و این مهمترین عامل تعیین برنامه های دراز مدت و کوتاه مدت بمنظور آمایش جامعه است.  درصورتیکه یک دانش توانایی پیش روی فزاینده ای داشته باشد،  جامعه از تنوع تخصصی علوم مختلف باز می ماند.  با نگاهی به فیس بوک متوجه این باز ماندگی و در همی،  که بالا نوشتم می شوید،  بیشتر اشخاص فعال اجتماعی و سیاسی،  یکسویی زیادی در تاریخی و باستانی ایرانی دارند،  البته همراه با درهمی از بدست آوردن خط مشی یا هویت تاریخی بدون دروغ و دونگ،  که علت آن نداشتن تخصص است.

   ادامه پرسش:  6.  به نظر شما کدام بخش از تاریخ ایران بیشترین اثرگذاری و افتخار آفرینی را برای هویت فرد ایرانی داشته است؟ چرا؟

   پاسخ انوش راوید:  تاریخ داروی رشد کاذب نیست،  تاریخ و تاریخ اجتماعی فرایند طولانی رشد و تکامل است،  که هیچ وقت نمی توان بخشی از آنرا افتخار آفرین دانست.  زیرا تعیین شاخص آن از توانایی یک یا چند نفر خارج است،  اینگونه برنامه را مثلاً در تلویزیون بی بی سی به نمایش می گذارند.  با بررسی دقیق برنامه آنها،  چیزی مانند مسخره بازی با تاریخ ایران است،  و کاملاً آشکار است،  افراد شرکت کننده در آن،  از نوکران استعمار و امپریالیسم هستند.

   ادامه پرسش:  7.  تا کنون برای شما اتفاق افتاده است که برای حمایت از یک دوره تاریخی یا یک شخصیت تاریخی در مخالفت با گروه یا افراد خاصی قرار بگیرید؟ این اختلافات اغلب بر سر کدام مسائل تاریخی بوده اند؟ واکنش شما چگونه بوده در این شرایط؟

   پاسخ انوش راوید:  پاسخ این پرسش در وبلاگ گفتمان تاریخ کاملاً آشکار است،  مراجعه شود به:

http://cae.blogfa.com

   ادامه پرسش:  8.  حال اگر می توانستید در تاریخ به عقب بازگردید دوست داشتید زمان کدام یک از شاهان را تجربه کنید؟ چرا؟ آیا تا کنون از این که در این دوره زندگی نمی کنید احساس تاسف و حسرت کرده اید؟

   پاسخ انوش راوید:  همانگونه که در وبلاگ اصلی نوشته ام،  موضوع مطالب من ضد دروغ های تاریخ است،  نه پرداختن به خیال و خیال بافی.  البته بمنظور ایجاد درک درست از مسائل تاریخی،  برای جوانان باهوش علاقمند تازه وارد به این رشته علمی،  چند داستان تاریخی نوشته ام.  اما گاهی باز می بینم افرادی کاملاً نخوانده و درک نکرده،  موضع این داستانها را با تاریخ واقعی اشتباه می گیرند،  هر چند که در پیش گفتار آن نوشته ام که داستان است،  و نمی تواند ماجراها واقعی باشند.  آنچه که از واقعیت تاریخی برای ما نوشته و گذاشته اند،  کلی دروغ و دونگ و اشتباه دارند،  چه برسد به داستان.  بمنظور پاسخ مراجعه نمایید به:

کلیک کنید:  داستان های تاریخی ایرانی

   ادامه پرسش:  9.  به نظر شما  مفاهیم آزادی, برابری, صلح, افتخار ملی و پیشرفت در زمان کدامیک از شاهان ایران تحقق یافته است؟ و  آیا عملکرد آن می تواند الگویی برای موارد ذکر شده, در زمانه حاضر  باشد؟

    پاسخ انوش راوید:  تا شما بخش مهم تاریخ تمدن را نخوانید،  نمی توانید بدرستی پرسش را مطرح نمایید،  مشروح در:

کلیک کنید:  ساختار های تاریخی اجتماع

   ادامه پرسش:  10-  جدا از وجوه اجتماعی و سیاسی شاهان، به نظر شما به لحاظ اخلاقی و الگوی رفتاری، کدامیک از این شخصیت ها می تواند به عنوان یک نماد اجتماعی به نسل امروز و آیندگان معرفی گردد؟ چرا؟

   پاسخ انوش راوید:  پاسخ این پرسش در پاسخ های قبلی این صفحه قرار دارد،  درباره آینده و چگونگی آینده مراجعه نمایید به اینجا.  رشد و تکامل در هر دوره تاریخی متفاوت از دوره های تاریخی قبلی است،  در گذشته های دور این دوره های تاریخی تا چندین قرن به درازا می کشید،  اما امروزه بنا به فرمول های تاریخ و فرهنگ یادگیری این دوره ها بسیار کوتاه هستند،  و نمی توان آنرا با دید در گذشته ترسیم نمود،  بلکه فقط باید مختصات آن توسط حرفه ایها یافته شود.

   عکس های کاروان های کوچ عشایر با شتر،  عکس های 7024 و 7025.    کوچ های عشایری در این 30 سال گذشته بسیار کم شدند و تغییرات اساسی کردند،  در این مدت کوتاه چند هزار سال تاریخ به ناگه دگرگون شد،  عکس ها و فیلم هایی از ایران وجود دارند،  که دیگر نمونه عادی آنها را هرگز نخواهیم دید.  

.

كليك كنيد:  سفر های تاریخی انوش

.

كليك كنيد:  تاریخ تمدن کهن آتلانتیس

.

كليك كنيد:  تاریخ هنر های رزمی در ایران

.

    توجه:  اگر وبلاگ به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  وبلاگ انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبلاگ و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبلاگم بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

    جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران:  حمله اسکندر مقدونی به ایران بزرگترین دروغ تاریخ،  حمله چنگیز مغول به ایران سومین دروغ بزرگ تاریخ،  و مقالات مهم مانند،  سنت گریزی و دانایی قرن 21،  و دروغ های تاریخ و حمله های عرب، مغول، تاتار،  و گفتمان تاریخ،  و جدید ترین بررسی های تاریخی در وبلاگ:

http://ravid.ir    و   http://arq.ir

پرسش و پاسخ 36


پرسش و پاسخ 36

      تعداد ديگری از پرسش و پاسخ های قابل توجه پست های مختلف وبلاگ و يا ارسالي با ايميل،  پرسشها خلاصه شده،  درود و سپاس،  خوب و بد،  و اين قبيل را حذف كردم،  و تا آنجا كه شده اشتباه های املايی و انشايي آنها را اصلاح نموده ام.  بخشی از پرسشها توسط بانو پرنیان حامد در اینجا پاسخ داده شده.  مطابق معمول این پست به مرور در چند روز آینده،  تا آخرین ظرفیت پر می شود.  یاد آوری نمایم،  گاهی از پاسخها ممکن است تا یکی دو هفته طول بکشد،  همچنین درصورتی که نظر و پرسش شخصی از قلم افتاد لطفاً تکرار نماید.

   توجه:  نظرات و پرسشها از جانب خوانندگان وبلاگ است،  و نظر وبلاگ نمی باشد،  پاسخ ها دانش وبلاگ است.

   پرسش 548:  سلام، استاد اگر کتابی در مورد واقعیت تاریخیه حمله اعراب به ایران. یا تاریخ صفویه دارین یا منبع موثقی در این مورد سراغ دارین لطفا راهنمایی فرمایید.

   پاسخ انوش راوید:  علم شناسایی دروغ های تاریخ،  و نوشتن تاریخ واقعی و تحلیلی تازه است،  و از وبلاگ انوش راوید شروع شده است،  تعدادی از هم میهنان عزیز مشغول ادامه تحقیقات و نوشتن کتاب و وب هستند،  در این باره میان مطالب وبلاگ توضیح نوشته ام،  بمنظور اطلاعات بیشتر،  به نوشته های مختلف وبلاگ مراجعه نمایید.

   پرسش 549:  شما در داستان های تاریخی نوشته اید،  که کاروانی 23 روزه از اصفهان به قندهار رفته است،  در صورتیکه سفر قندهار یکی از مشکل ترین سفرها در تاریخ ایران شمرده می شده،  بنظرم غیر ممکن است ممکن است بیشتر توضیح دهید؟

پاسخ انوش راوید:  سفرنامه مأمور اصفهان در قندهار،  زمانی بوده است،  که شتران و کاروانها را برای همین مسیر نسلها آماده و تربیت نژادی کرده بودند.  در دوران حکومت صفویه بین شهرهای قندهار و اصفهان کاروان زیاد در رفت و آمد بود،  و مسیر کاروان رو امن بود.  در تحقیقات محلی همان مسیر،  ساربان های آن مناطق که امروزه انگشت شماری از آنها باقی هستند،  برای من توضیح دادند،  که راه اصفهان به قندهار یک مسیر حساب می شد،  و هر کجا که یک مسیر بود،  نیاز به تعویض چهارپا و کاروان نبود.  هر کجا که چند مسیر بود باید کاروان را عوض می کردند،  زیرا هر چهارپا و ساربان های آنها فقط در مسیر های آشنای و تاریخی و تجربی خودشان رفت و آمد می کردند.  مسیر اصفهان به قندهار راه بیابانی و بدون داشتن ارتفاعات صعب العبور است،  کاروان شتر بنا به نژاد و موقعیت آب و آبادی می تواند روزانه بین 40 تا 70 کیلومتر طی مسیر کند.  در سفر نامه های متعدد،  که از سفر های زيارتي حج در دورة قاجار بر مبناي سفرنامه‌ هاي رجال  آن زمان است،  سفر زیارتی به عتبات در عراق و شام و عربستان،  با شتر توضیح داده شده است.  در وبلاگ های مربوط به شتر و پرورش شتر،  کاربری شتر های امروزی را از 150 کیلو تا 250 کیلو بار،  روزانه 30 تا 60 کیلومتر،  بمدت 5 تا 7 روز بدون آب و 10 تا 20 روز پیوسته نوشته اند.

   پرسش 550:  شما در جایی نوشته اید که کاروان روزانه می تواند روزی 30 کیلومتر برود ولی در پرسش بالا می گویید 70 کیلومتر،  کدام را باور کنیم؟

   پاسخ انوش راوید:  در سفرنامه به شمال ایران نوشته ام،  که روزانه حدود 30 کیلومتر طی می کردند،  آن مسیر کوهستانی و صعب العبور بود،  ولی مسیر های بیابانی روزانه تا سه برابر مسافت های سخت کوهستانی طی می شد.

   پرسش 551:  اگر قرار باشد روزانه حدود 70 کیلومتر طی شود،  پس بعضی لشکر کشی های تاریخی که ما فکر می کنیم دروغ است،  امکان پذیر می شود،  مگر اینطور نیست؟

   پاسخ انوش راوید:  اینهمه می گویم و می نویسم،  تخصصی کار کنید،  شما مگر مقاله تاریخ کاروان و ساربان را نخواندید،  در آنجا توضیح داده ام،  که چهارپایان و ساربانان،  فقط یک مسیر آب و هوایی و جغرافیایی را می روند،  و برای گذر از چند منطقه،  نیازمند تغییرات اساسی در تاکتیک و استراتژی است.

   پرسش 552:  چگونه می توانستند 20 روز در روی شتر تحمل سفر کنند؟  آیا شما می توانید یک روز شتر سواری را تحمل کنید؟

   پاسخ انوش راوید:  من که یک دقیقه هم نمی توانم،  در این صندلی راحت پای کامپیوتر،  هر نیم ساعت،  یک ساعت بلند می شوم می روم در باغ،  میوه های فصل را می خورم.  باید از مردم همان زمان پرسید،  بهترین کار و تحقیق،  مراجعه به سفر نامه های مختلف تاریخی است،  بخشی از آنها در اینجا است.

   پرسش 553:  می گویند که خاور دور از نظر تاریخی سابقه بیشتری در هنر های رزمی از ایران دارد درست است؟

   پاسخ انوش راوید:  آنها هیچ سند واقعی در اینباره ندارند،  فقط دروغ و دونگ و ترفند است،  آثار تاریخی خاور دور،  و سابقه تاریخی آنها را در اثرات جهانی تمدن آتلانتیک و جی بخوانید.   

   پرسش 554:  درباره تاریخ عمومی و تاریخ هنر های رزمی کشور های چین، کره، ژاپن، تایلند، آمریکا، بگویید؟  آیا آنها از ایران زود تر به هنر های رزمی رسیدند یا نه؟

   پاسخ انوش راوید:  توجه نمایید،  وجود چندین قبیله و افراد پراکنده در جنگلها یک سرزمین،  دلیل بر تاریخ تمدن نیست،  زیرا در تاریخ پیدایش هموساپین آمده است،  که از 40 هزار سال پیش در آسیا و اروپا پراکنده شده اند.  تاریخ تمدن گفته های تاریخی دارد،  آن انسان های پراکنده مربوط به تاریخ دیرینه شناسی انسانی است.

   ــ  در میان کشور های فوق،  کشور چین طولانی ترین تاریخ تمدن را دارد،  تاریخ تمدن این کشور از دورانی شروع می شود بنام سلسله جو،  از 11 قرن قبل از میلاد.  از این دوران است،  که ارتش و نظامی و رزمی در بخشی از کشور چین کنونی پیدا می شود.  گویند کانگ فو یا استاد کانگ که بعدها در غرب با نام کنفسیوس شناخته شد،  در استان شاندونگ شرق چین،  در نیمه این دوران به دنیا آمد.  او چند سالی را در دربار شاندونگ گذراند،  سپس وطنش را ترک کرد و ۱۳ سال را در شمال چین،  به سرگردانی گذراند.  کنفوسیوس دوران آغازین جو را عصر طلایی می‌دانست،  که هماهنگی‌ های اجتماعی در آن به حد کمال رسیده بود.  کنفوسیوس در سال ۴۷۹ پیش از میلاد،  در سن ۷۲ سالگی درگذشت.  یاد آوری نمایم این تاریخ های ساخته و پرداخته شده توسط انیرانیها،  فاقد سند و مدرک واقعی می باشند،  از نظر دیدگاه وبلاگ انوش راوید،  تمدن کشور چین در همین دوره توسط مردم چین استان ایران به آن سرزمین رفت،  و آنها نام سرزمین خودشان را به آنجا گذاشتند.

   ــ  تاریخ تمدن کره در حدود سال ۳۵۰ میلادی آغاز شد،  سه دولت سلطنتی در شبه جزیره کره تشکیل یافت،  که عبارت بودند از:  سیلا، بکجه و کوگوریو،  که در میان آنها دولت سیلا از اقتدار بیشتری برخوردار بود.  در همین ایام آئین بودائی،  که توسط مردم مهاجران از چین به کره رفته بود رواج یافت.  

   ــ  تاریخ تمدن در ژاپن بعد از کشور های چین و کره است،  درست در ادامه رشد و تکامل تاریخ و تاریخ اجتماعی و ادامه مهاجرت های اقوام و تمدن ذکر شده از کشور چین و چین استان ایران بوده است.  گویند تاریخ تمدن این کشور از دوره کوفون سال ۲۵۰ تا سال ۵۳۸ میلادی بوده است.  در دوره کوفون، ارتش‌های ایالتی پرتوانی پیرامون قبایل قدرتمند شکل گرفت و حکومتی تحت عنوان حکومت یاماتو بر نارا، که آن زمان یاماتو خوانده می‌شد، و بخش‌هایی از شرق استان اوساکا حاکم شد. سیاست یاماتو بر سرکوب قبایل و تصاحب زمین‌های کشاورزی آنان استوار بود،  و با چنین روش‌هایی نفوذ خود را بر مناطق غربی ژاپن حفظ می‌کرد.  در طول دوره کوفون جامعه ‌ای به غایت اشرافی با حاکمانی جنگ‌سالار گسترش پیدا کرد.

   ــ  تاریخ تمدن کشور تایلند،  که قرن ها با نام سیام Siam شناخته می شد،  خیلی دیر تر از کشور های فوق شروع شد.  تایلند شاهراه مذهب، فرهنگ و مهاجرت آسیای جنوب شرقی بوده است.  در اوایل قرن ۱۴ میلادی،  تایلندی ها شهر کوچکی را در سوخوتای بنا کردند،  و در اواسط این قرن نیز آنجا را به پادشاهی مستقل تایلند تبدیل کردند،  که پیدایش زبان، فرهنگ و معماری این کشور هم متعلق به همین دوره است.  جهت اطلاع بیشتر به عکس های پیوست در اینجا مراجعه نمایید.

   ــ  تاریخ ایلات متحده آمریکا هم که برای همگان واضح است،  حال بگویم 230 سال یا 300 سال در مقابل تاریخ ایران هیچ شمرده می شود.

   ادامه پرسش:  آیا تاریخ ایران بیشتر از آن کشور هاست،  بویژه در هنر های رزمی؟

   پاسخ انوش راوید:  البته در صفحه تاریخ هنرهای رزمی در ایران توضیح دادم،  که این هنرها با سند های محکم تاریخی از حجاری ها بروی سنگ،  یا اسناد کتبی یا مردمی،  سابقه تاریخی بیش از 5000 سال دارد،  و در آن کشور ها این سابقه تاریخی بسیار بسیار کمتر از ایران است.  تازه هر آنچه هم که دارند،  توسط مهاجران ایرانی از چین استان و یا هند استان به آنجا رفته است.

   پرسش 555:  فردوس در شاهنامه از چه منابع تاریخی استفاده کرده است؟  تاریخ رستم و دیگر قهرمانان و رزمجویان شاهنامه فردوسی از چه زمانی است؟

   پاسخ انوش راوید:  درباره شاهنامه فردوسی باید از بیشمار فرهیختگان شاهنامه پژوهان پرسید،  خلاصه بگویم از ابتدای پیدایش تاریخ، سپس پیشدادیان و کیانیان و... تا دوره ای که به حمله اراب معروف است ادامه دارد.  گویند فردوسی بمنظور منابع از خدای نامه استفاده کرده است،  حال از چه منابع دیگری بهره برده،  شاید دقیقاً برای کسی مشخص نباشد،  اما هر آنچه که او گفته و نوشته است،  دیگران در کتاب های دیگر،  در گوشه ای دیگر و تاریخ و زمان دیگر، همانها را گفته اند،  یعنی ما فقط یک داده تاریخی از شاهنامه نداریم،  چندین جای دیگر هم نوشته شده است.  البته در بعضی از حجاری های باستانی سنگها،  می توان آثار آنها را با شاهنامه تطابق داد،  کمی در وبلاگ گفتمان تاریخ درباره شاهنامه نوشته ایم.

      اولین زمان رسمی جنگ و نبرد مربوط فریدون و ضحاک می باشد،  حدود آنرا 4000 سال پیش می دانند،  زمان رستم مربوط به حدود 2500 سال پیش می باشد.

   پرسش 556:  سلام . این کتیبه های جیرفتی را چه کسانی و بر چه اساسی قدمت سنجی کرده اند؟ منبعش چیست؟ مرسی.

   پاسخ انوش راوید:  به DVD جیرفت مراجعه نمایید،  می توانید از CD فروشی های داخل موزه ها تهیه نمایید،  در آنها توضیح گفته و نوشته شده است،  من در هاردم داشتم،  اما الان پیدا نکردم!.  درضمن می توانید نام باستان شناسان مربوطه را که در آنجا گفته شده،  در اینترنت جستجو نمایید،  به سایتشان بروید پیام بگذارید،  یا به آنها ایمیل بزنید.  تا آنجا که من می دانم،  کشف های جیرفت شوک و دگرگونی در تاریخ ایجاد کرد،  و گروه های مختلف باستان شناسی ایرانی و خارجی درباره آن آثار تحقیق و تحلیل کردند،  و آثار آنجا را بین 4500 تا 7000 سال گفته اند.  آدرس موزه ها در اینجا.

   پرسش 557:  میشه بگید اولین جنگ ایران کی و با چه کشوری بود؟!

   پاسخ انوش راوید:  مربوط به کدام دوره را می گویید،  دوران کهن در ایران جنگی ذکر نشده است،  و هیچ آثار نظامی و جنگی از آن دوران یافت نشده است.  در دوران باستان ایران در تمدن شاه خدایی،  از ساختار های تاریخی اجتماع بود،  و جنگ های آن دوران در چهار چوب قوانین و فرمول های آن تمدن بود.  دلیل شما برای این پرسش چیست و چه نتیجه ای می خواهید بگیرید؟

   تذکر:  عزیزان ما در دوره انفجار اطلاعات و داده ها هستیم،  براحتی می توانیم هر موضوعی را بیابیم و درباره آن تحقیق نماییم،  نباید از این برکت مهم غفلت یا کوتاهی کنیم.

عکس نمونه هایی از هنر سکایی که در کول اوبا شبه جزیره کریمه کشور اکراین (Kul-Oba, Crimea.) یافته شده است،  عکس شماره 4094.

كليك كنيد:  تاریخ هنر های رزمی در ایران

    توجه:  اگر وبلاگ به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  وبلاگ انوش راوید،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین لیست وبلاگ و عکسها و مطالب را بیابید.  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبلاگم بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

    جنبش برداشت دروغها از تاریخ ایران:  حمله اسکندر مقدونی به ایران بزرگترین دروغ تاریخ،  حمله چنگیز مغول به ایران سومین دروغ بزرگ تاریخ،  و مقالات مهم مانند،  سنت گریزی و دانایی قرن 21،  و دروغ های تاریخ و حمله های عرب، مغول، تاتار،  و گفتمان تاریخ،  و جدید ترین بررسی های تاریخی در وبلاگ:

http://ravid.ir    و   http://arq.ir